Cupe, Campionate si Ligi Online  RO 
Ai uitat parola?    Înscrie-te acum!
Conversaţii
Propune o temă de discuţie
Spune unui prieten
ggofthejungle (17.06.2013)  3.802 vizualizari  6 răspunsuri

Tutorial Avioane

Scopul jocului de avioane e de a gasi cele 3 capuri ale avioanelor adversarului inainte ca adversarul sa ti le gaseasca tie. Pe airplanes.ro, patratul negru reprezinta faptul ca ai gasit un patrat apartinand corpul avionului. Cercul galben e aer/nimic/afara/out. Cercul rosu e capul avionului.

Poti sa ai noroc la jocul acesta si sa gasesti capul avionului din prima lovitura. Sa zicem ca exista 10% noroc. Dar restul este indemanare. Indemanarea constituie in:

1) Cum asezi avioanele tale pe tabla ta, inclusiv cum te adaptezi la felul in care joaca adversarul pe tabla ta.
2) Cum lovesti avioanele adversarului, inclusiv cum te adaptezi la felul in care le aseaza adversarul pe tabla lui.

1) Cum asezi avioanele tale.

1.1 Nu le aseza PE TOATE in colt. Asta e greseala principala a incepatorilor. Avioanele din colt sunt cele mai usor de gasit. E ok sa asezi unul sau doua din cand in cand in colt, dar toate trei sau chiar 2 in colt in mod consistent e o greseala grava. NU FACETI ASA CEVA:
Image

1.2 Nu fi previzibil! Nu aseza avioanele la fel meci de meci! Daca iti omoara avioanele prea usor, pune cel putin 2 avioane in mod diferit in meciul urmator. Fii atent la cum ataca adversarul si adapteaza-te la cum joaca. Toti jucatorii din top au scheme diferite meci de meci.

1.3 Avioanele intortocheate sunt riscante pentru ca daca ti-a gasit unul din cele 2, al 2-lea va cadea instant. Asta e un risc mare.
Image
In general, e o idee buna sa le intortochiezi doar daca adversarul nu e experimentat. Poti sa-l induci in confuzie si sa piarda mutari.

Daca joci impotriva unui jucator experimentat,
- daca se joaca la mai mult de 5 secunde/mutare, nu le intortochea. Adversarul are destul timp sa se gandeasca unde sunt avioanele, chiar daca l-ai indus in confuzie pentru cateva mutari. Mai ales daca a observat ca ai tendinta sa le intortochiezi.
- daca se joaca la 3 sau 5 secunde, e OK sa le intortochiezi pentru ca adversarul nu are timp sa se gandeasca si poti sa-l incurci.

1.4 Fii atent la cum loveste avioanele adversarul. Daca ti le doboara prea repede, data viitoare nu le mai pune acolo.

2) Cum lovesti avioanele adversarului

2.1. Fii familiar cu forma avionului. Aripa mare are 5 patrate, aripa mica 3 patrate. Unii au jucat in scoala cu toate aripile de 3 patrate, dar nu avem asa ceva pe airplanes.ro:
Image

2.2. La inceputul jocului, incepe prin a lovi patrate la distanta de 4 fata de margine. Vei avea o sansa mai mare de a lovi corpul unui avion (sau chiar de a gasi capul).
Image

Daca incepi prin a lovi la o distanta de 3 patrate fata de margine, s-ar putea sa ratezi un avion care-ti scapa printre degete, ca in acest exemplu:
Image
(daca loveai D4, E4 sau F4 gaseai coada avionului)

2.3. Nu lovi la nimereala. Loveste cu un scop. Gandeste-te de ce lovesti?
- vrei sa stiu daca e ceva in zona asta pt ca nu ai gasit nimic in zona aia? Ok
- vrei sa gasesti capul direct fara sa stii daca e acolo? Nu e Ok, pierzi tempo. Poate ai noroc sau ai observat ca adversarul le pune in acelasi loc, dar impotriva unui jucator bun vei pierde daca lovesti la nimereala.

Nu face presupuneri bazate pe intuitie. Uite un exemplu de o mutare slaba:
Image
De ce sa lovesti prima data la nimereala, la J3? Asigura-te mai intai ca este ceva acolo, in coltul din stanga jos, inainte de a face o presupunere ca J3 ar fi cap. O mutare mai buna ar fi sa incepi cu H3. Daca H3 e lovit, atunci, da, poti sa presupui ca capul ar fi la J3 (care oricum nu e o mutare buna pentru ca nu stii destul de multe pentru a gasi avionul - o a doua mutare mai buna ar fi G4). Dar daca H3 e aer, atunci J3 sigur va fi aer.

2.4. Nu pierde tempo. Daca singura solutie ramasa e capul, cauta sa gasesti capul. In exemplul acesta, exista o singura solutie
Image
Un jucator novice ar putea sa creada ca capul e la J8, sau ar incerca sa se asigure daca I8 sau I7 e lovit. Nu te mai asigura, toate mutarile astea sunt pierderi de tempo. Un jucator bun va vedea imediat ca capul e la J7.

2.5 Nu lovi unde e imposibil sa fie ceva. E imposibil sa fie ceva in colt. Colturile sunt intotdeauna aer. B1, A2, A9, B10, I10, J9, J2 si I1 nu pot fi niciodata cap pt ca avionul nu ar incapea.

Jucatorii buni mai intai cauta sa vada daca e avionul acolo. Daca e acolo, atunci o sa caute capul.

Distractie placuta !
Răspunde
Răspunsuri
Răspunsul meu
Click aici pentru a te autentifica
Discuţii similare:
Avioane (Joc)