- jucător: orice vizitator înregistrat al site-ului www.competiţii.ro este "jucător" şi este obligat să respecte acest regulament general al jucătorilor. - competitie: sunt cupele si campionatele organizate pe www.competitii.ro in care jucatorii se inscriu voluntar pentru a se intrece virtual cu respectarea principiilor sportive generale si cu respectarea regulilor de fair-play; orice competitie pe www.competitii.ro are un regulament propriu, un desfasurator ce contine jocurile disputate si clasamentul in competitie pe baza jocurilor disputate, o lista de jucatori participanti (inscrisi voluntar), un forum de discutii si un forum de reclamatii; competitiile se impart in faze, care pot fi sub forma de grupe sau sub forma de faze eliminatorii; trecerea unei competitii de la o faza inferioara la alta superioara se face de catre organizator, care dupa finala poate inchide competitia. - organizator: orice jucator care propune o competitie pe www.competitii.ro si caruia i se accepta competitia propusa; in competitiile pe care le organizeaza, acesti jucatori pot opera conform drepturilor aferente. - moderator: orice jucator care are drepturi generale de organizator in toate competitiile de pe www.competitii.ro si care poate opera modificari la fel ca organizatorul competitiei; moderatorul are rolul de a suplini organizatorul sau de a sanctiona anumite abateri pe care jucatorii inscrisi in competitii le pot reclama la adresa organizatorilor. - administrator: este acel moderator care are si dreptul de a redeschide o competitie deja inchisa, de a readuce o competitie dintr-o faza superioara intr-o faza inferioara, de a ridica dreptul de organizare de competitii al unor jucatori si de a sanctiona nerespectarea regulamentului site-ului www.competitii.ro de catre anumiti jucatori cu dezactivarea respectivelor conturi de jucatori. - perioada de acces deplin pe site - jucatorii se pot inscrie in competitii doar daca se afla intr-o perioada de acces deplin pe site; daca aceasta perioada este expirata, jucatorilor nu le mai este permisa inscrierea in competitii si propunerea de competitii pe site. - credite: sunt "moneda" site-ului; site-ul www.competitii.ro "vinde" jucatorilor credite si acestia le pot "cumpara" folosind metodele de plata publice existente; creditele se pot "vinde" site-ului competitii.ro primind in schimb perioada de acces deplin pe site. - nickname / nume jucator - este apelativul format dintr-un singur cuvant, fara spatii, cu care un jucator este unic identificat in site. - profil jucator - in cadrul site-ului, la click pe numele unui jucator se deschide pagina jucatorului, numita profilul jucatorului, care descrie activitatea pe site si principalele date statistice despre jucator. - avatar - orice jucator poate avea in orice moment o imagine atasata profilului care sa insoteasca numele jucatorului in majoritatea paginilor in care acest nume al jucatorului este afisat. Imaginea este afisata in forma detaliata in profilul jucatorilor, si in forma de dimensiuni mai reduse atasata jucatorului in celelalte pagini. - persona non grata - orice persoana care prin comportamentul tau scandalos jigneste alti jucatori, moderatori sau administratori, care contribuie permanent la intretinerea de stari conflictuale pe site poate fi declarata ca indezirabila; din acel moment, toate conturile sale vor fi inchise si toate conturile pe care si le va mai face vor fi la randul lor inchise.
Definitii. - Linia: prin linie se intelege situatia in care JUCATORUL A scoate toate pulurile iar JUCATORUL B a scos cel putin o piesa. In situatiile acestea, JUCATORUL A castiga jocul respectiv cu scorul de 1-0. - Mart (gammon): prin mart se intelege situatia in care JUCATORUL A scoate toate pulurile iar JUCATORUL B n-a scos niciunul. In situatiile acestea, JUCATORUL A castiga jocul respectiv cu scorul de 2-0. - Mart tehnic (backgammon): prin mart tehnic se intelege situatia in care JUCATORUL A scoate toate pulurile, dar JUCATORUL B n-a scos niciunul, ba mai mult, are cel putin un pul in casa JUCATORULUI A sau pe bara/afara din joc. In situatia aceasta JUCATORUL A castiga jocul respectiv cu scorul de 3-0.
Regula 44 (Setarile obligatorii pe BGRoom/Joci.Ro). Toate meciurile se vor disputa in camerele Petite (1-4, cu mize intre 1 si 20). In cazul in care acestea sunt pline sau doriti sa jucati pe o miza mai mare, puteti juca si in alte camera. In cazul in care se joaca un singur joc/o linie, organizatorul va alege setarile de mai jos:
• Miza (per punct): 1 • Limita (per joc): 1 • Timp joc (se va alege una dintre urmatoarele variante): 1) Rapid - 00:15/ mutare si 01:30/joc; 2) Normal - 00:20/mutare si 2:30/joc; 3) Lent - 00:25/mutare si 3:30/joc. • Limita (per joc): 1 • Cuburi de dubla: NU • Beaver: NU • Regula Jacoby : NU • Permite schimbarea: NU • Tabla privata: DA/NU – decizia va fi strict a gazdei.
Gazda e obligata sa creeze masa (Incepe Joc nou -> Joc simplu) conform setarilor de mai sus. Masa poate fi creata si de catre oaspete, la fel, respectand setarile de mai sus. Cel care accepta masa are obligatia sa verifice si sa ceara celui ce face masa sa modifice setarile inainte de a accepta inceperea jocului. Orice reclamatie ulterioara, referitoare la setari, este respinsa. Daca ambii jucatori sunt de acord, miza jocului se poate mari.
In cazul in care se joaca un meci (de 2,3, etc. linii), organizatorul va alege setarile de mai jos:
• Miza (per meci): 1 • Puncte meci: 2, 3, etc. – la alegerea organizatorului. • Timp joc (se va alege una dintre urmatoarele variante): 1) Rapid - 00:15/ mutare si 01:30/joc; 2) Normal - 00:20/mutare si 2:30/joc; 3) Lent - 00:25/mutare si 3:30/joc. • Cuburi de dubla: NU • Crawford: NU • Permite schimbarea: NU • Tabla privata: DA/NU – decizia va fi strict a gazdei.
Gazda e obligata sa creeze masa (Incepe Joc nou -> Meci) conform setarilor de mai sus. Masa poate fi creata si de catre oaspete, la fel, respectand setarile de mai sus. Cel care accepta masa are obligatia sa verifice si sa ceara celui ce face masa sa modifice setarile inainte de a accepta inceperea jocului. Orice reclamatie ulterioara, referitoare la setari, este respinsa. Daca ambii jucatori sunt de acord, miza jocului se poate mari. Pe langa setarile de mai sus, organizatorul va alege daca in cadrul competitiei respective se iau sau nu in considerare marturile. In cazul in care organizatorul decide ca nu se iau in calcul marturile (martul si martul tehnic), se vor juca ‘n’ jocuri simple –prin ‘n’ intelegandu-se numarul de linii care trebuie jucate ca unul sa aiba numarul necesar de linii pentru a castiga meciul. Daca organizatorul nu a specificat nimic in regulamentul competitiei sale legat de mart, acesta va fi luat in considerare in competitia sa (atat mart cat si mart tehnic).
In cazul in care se joaca primul la 5 linii, rapid si cu marturii permise, organizatorul va alege setarile de mai jos:
• Miza (per meci): 1; • Puncte meci: 5; • Se permit marturile; • Se iau in considerare si rezultatele de 6 si 7; • Timp joc - Rapid - 00:15/ mutare si 01:30/joc; • Cuburi de dubla: NU; • Crawford: NU ; • Permite schimbarea: NU;
In cazul in care se joaca “pe pips-uri”, o linie sau mai multe:
Castigatorul este cel care la finalul tuturor liniilor care trebuie jucate are cele mai putine “pips-uri” ramase de scos, scorul se trece “invers”. Daca JUCATORUL A a ramas cu 20 de pips-uri in casa/totalul jocurilor, iar JUCATORUL B a ramas cu 40 de pips-uri in casa/totalul jocurilor, rezultatul este 40-20 pentru JUCATORUL A. Pentru a nu exista certuri, inainte de a se scoate ultima piesa din casa, la fiecare joc, ar fi OK sa se faca un print screen pentru a se vedea cate pips-uri are adversarul.
In cazul in care se joaca un meci mai lung (primul la 5,7, etc.): Se poate folosi si cubul de dubla, daca organizatorul permite acest lucru.
Regula 45 (Sanctiuni.)
1. Pedepsirea parasirii jocului inainte de a se termina: a) In cazul in care se joaca un singur joc, rezultatul va fi 0-2. b) In cazul in care se joaca mai multe jocuri, primul la 3 de exemplu (punandu-se si rezultatele cu 4 sau 5), iar rezultatul in acel moment era 0-2,1-2 sau 2-2, rezultatul va fi 0-5. c) In cazul in care se joaca mai multe jocuri, primul la 3 de exemplu (punandu-se si rezultatele cu 4 sau 5), iar rezultatul in acel moment era 2-0: - se va continua de la 2-1, in cazul in care era clar ca se va pierde doar un joc, iar posibila cauza a iesirii sa fie vreo eroare de la server, etc. - se va continua de la 2-2, in cazul in care jucatorul care a iesit avea orice numar de piese afara din casa, dar niciuna in casa adversarului/pe bara - va pierde cu 2-3 in cazul in care avea vreo piesa afara/in casa adversarului.
2. Trageri de timp: Jucatorii care vor abuza de faptul ca pot sta 15,20,25 de secunde la o mutare (pe platforma BGroom / Joci.Ro), pot fi pedepsiti cu avertisment/dezactivarea contului (nu e sah sa va ganditi n secunde la fiecare mutare). Durata acceptata/nesanctionabila per mutare este de 10 secunde, atat pe BGroom cat si pe Joci.Ro. In cazul in care un jucator are nevoie de mai mult de 10 secunde pentru a-si face mutarile, in majoritatea cazurilor cand e "la rand", iar adversarul dovedeste asta, jucatorul care trage de timp va fi sanctionat. Sanctiunile cu privire la astfel de cazuri vor fi decise de catre moderatorii si administratorii site-ului in functie de dovezile aduse de jucatorul contra caruia s-a “tras de timp”.
3. Expirarea timpului/mutare In cazul in care unui jucator ii expira timpul va pierde acel joc cu 2-0 (conform platformei BGroom / Joci.Ro). Exceptie: Daca un jucator este in pericol de a pierde linia prin mart tehnic (0-3) si asteapta sa expire timpul doar pentru a pierde doar cu 0-2, va pierde acea linie oricum cu 0-3 in cazul in care adversarul dovedeste ca asta s-a intentionat - aceasta decizie apartine moderatorilor/administratorilor care vor analiza cazul.
Regula 46 (Alte prevederi.) - Jucatorii care intampina situatii in care adversarul ”trage de timp” sunt rugati sa nu iasa din meci, pentru ca sigur il vor pierde conform uneia dintre prevederile de mai sus. E recomandat sa faceti print-screen-uri iar la finalul meciului sa faceti reclamatia. NU ABUZATI DE ACEST DREPT DOAR CA SA RECLAMATI ADVERSARUL CA A STAT LA 3-4 LOVITURI PE TOT PARCURSUL MECIULUI! 100% NU VETI AVEA CASTIG DE CAUZA, ba mai mult, e foarte posibil sa fiti sanctionati! - In cazul in care intampinati dificultati tehnice (se blocheaza serverul, merge slab netul, etc.), iar din aceasta cauza “trageti de timp”, cel mai probabil nu veti fi sanctionati cu avertisment, etc (DACA DOVEDITI CA ASTA E CAUZA). Oricum, e posibil sa va expire la un moment dat timpul si veti pierde automat cu 2-0.