Darts-ul este un joc popular care are o istorie bogata in spate. La originile sale darts-ul a fost o metoda de antrenament pentru arcasii din Anglia Medievala, in special pentru recrutii de artilerie care se antrenau aruncand cu mana sageti scurte, fara sa utilizeze arcul, in butoaie de vin rasturnate sau in trunchiuri de copaci. De fapt, tocmai datorita acelor butoaie de vin se crede ca darts-ul a devenit atat de popular. Dupa antrenamente soldatii mergeau sa se relaxeze in cramele acelor timpuri locul unde se gaseau din belsug butoaie de vin. Datorita dimensiunilor reduse ale sagetilor de antrenament, soldatii le carau cu ei pretutindeni, inclusiv in crame. Urmand cursul firesc al lucrurilor, in scurt timp cramele acelor vremuri au devenit un loc in care cei mai talentati soldati isi etalau indemanarea in aruncarea cu sageti scurte in capetele butoaielor de vin. Din motive practice evidente, cineva a venit cu ideea sa se foloseasca doar capatul butoiului ca si tinta fixata pe un perete si astfel s-a obtinuta prima tabla de darts. Odata cu expansiunea imperiului britanic darts-ul a cunoscut o dezvoltare fara precedent. Datorita regulilor extrem de simple si accesibilitatii sale din punct de vedere finaciar, darts-ul a fost foarte bine primit in toate colturile lumii. Au inceput sa apara diverse modele de tinta, de sageti, norme de stabilire a distantei de aruncare, reguli noi, o multime de variante de joc. O intrebare foarte buna este urmatoarea: cine e persoana care a aranjat numerele pe tabala de darts intr-o maniera atat de frustranta? Ei bine, persoana creditata cu aceasta "inventie" este BRIAN GAMLIN, undeva in cursul anului 1896. Criteriul de aranjare a numerelor este unul foarte simplu: sa minimizeze partea de sansa din joc. Un segment cu numar mare are vecini doua segmente cu numere mici, in felul acesta orice ratare se reflecta drastic si pe tabela de scor. De exemplu, daca tintesti segmentul 20, orice lipsa de concentrare in aruncare determina aterizarea sagetii sau in segmentul 1 sau in segmentul 5, deci o pierdere importanta de puncte in ambele cazuri. Tinand cont de faptul ca sunt aproximativ 121,645,100,408,832,000 de combinatii de aranjare a celor 20 de segmente, este impresionant faptul ca Brian Gamlin a reusit combinatia aproape perfecta. El este considerat si inventatorul jocului "Round the Clock", un joc foarte iubit in acele vremuri.