LinkmiTzuliK 07/02/2010Un articol foarte interesant:
Producătorul german va îmbrăca sigur o echipă ce-şi va disputa titlul mondial pe 11 iulie. Pentru celălalt loc se bat Nike şi Puma.
Nu doar Brazilia, Germania sau Argentina visează titlul mondial. O bătălie acerbă se dă şi în spatele cortinei. Sponsorii, cei care investesc milioane în clipuri publicitare şi în reclame cât mai atractive, luptă pentru un loc în finala de pe 11 iulie, de la Johannesburg.
Tabloul perfect
Într-o competiţie unde cifrele de afaceri pot depăşi €1 miliard, bătălia a fost câştigată deja de Adidas. Cum? Firma germană a rămas în competiţie cu 4 echipe pe care le îmbracă: Argentina, Germania, Spania şi Paraguay. Nike sponsorizează 2 echipe, Brazilia şi Olanda, iar Puma celelalte 2 formaţii rămase în competiţie: Uruguay şi Ghana.
Cum naţionalele ce poartă Adidas se întâlnesc între ele în faza sferturilor, şi se şi vor împerechea pentru una dintre semifinale, e clar că una dintre finaliste va purta echipament Adidas.
Au şi mingea Campionatului
Adidas are şi un alt mare avantaj împotriva competitoarelor sale. Este sponsorul principal al Campionatului Mondial, oferind şi mingea competiţiei. Pentru finala turneului, celebra Jabulani va fi înlocuită cu Jo'bulani, un balon diferit faţă de cel utilizat până acum la partidele din Africa de Sud.
12 echipe participante la Campionatul Mondial au fost echipate de Adidas. Nike a avut 9, iar Puma 7
6,5 milioane de replici de tricouri ale echipelor pe care le sponsorizează a vândut Adidas la CM 2010, faţă de 3 milioane în 2006
€71 de milioane este suma plătită de Adidas echipelor de la CM pe care le echipează. Nike a investit doar 58 de milioane
Imagine:
http://i46.tinypic.com/dvt5z4.jpg